środa, 30 października 2013

Post #14

Kombajnowy konkurs wygrał Kuba, ale jego pomysł będzie ukazywał się co niedzielę, dlatego dzisiaj zaczynamy nasz nowy, cotygodniowy ranking 'NAJ..' z pomysłu Kubrak, która w najbliższym czasie otrzyma swojego obiecanego kopa w dupę. W tym odcinku Kombajn poleca: '10 najlepszych autorów książek'!


1. Carlos Ruiz Zafon / Stephen King

Nie mogliśmy się zdecydować, kogo wybrać. Jeżeli o mnie chodzi uwielbiam Kinga i każde jego zdanie jest dla mnie, jak prawda objawiona, ale muszę się przyznać, że... nie czytałem Zafona.


Boshhh... Jaki patos, koleś... Zafon to jest autor, który nie ma sobie równych w mojej opinii. Nie brakuje u niego napięcia, inteligentnego humoru, wątków z dupy i co najlepsze... nie do końca wiesz, o czym jest książka, dopóki nie pochłoniesz kolejnej. Mówię tutaj o serii 'Cień Wiatru', 'Gra Anioła' i 'Więzień Nieba'


Na swoje usprawiedliwienie mogę jedynie powiedzieć, że bardzo gorąco Zafona polecała mi moja mama, do której ulubionych autorów mam dystans, po tym, jak kazała mi przeczytać Ericha Segala.


3. Dan Brown

Historia Langdona chyba wszystkim jest dobrze znana, przez niektórych nielubiana, ale u nas jest to czołówka najlepszych autorów. Świetnie wplatane wątki ze wszystkich dziedzin życia. Brown robi to tak, jak najzwyklejszą, codzienną czynność ;)


Przez niektórych nielubiany!? Nazwiska! Adresy! Zaraz nawrócimy!


4. Andrzej Sapkowski

Pana chyba nie trzeba przestawiać. 4 miejsce w rankingu światowym, ale w Polsce miażdży na łeb, na szyję.


Ja tu zrobię poważne, osobiste wyznanie i podzielę się z Wami moją najwiekszą chorobą i bolączką:
<grzmoty błyskawic, dramatycznie zbliżenie na twarz>
NIE JARA MNIE FANTASY.
Ale:
- tak, czytałem Sapkowskiego
- tak, jest ganiuszem
- tak, jest zdecydwoanie najlepszym autorem w Polsce


5. Stieg Larsson

Pierwszy skandynawski autor, którego przeczytałem i który autentycznie zachęcił mnie do sięgnięcia po resztę z 'Czarnej Serii'. I chociaz pozostali Skandynawowie są bardzo dobrzy, żaden z nich nie może się równac z Larssonem. Pure genius.


TAK.


6. Agata Christie

Mistrzyni krótkich, intrygujących i niepozwalających się oderwać kryminałów. Najlepsza, jeżeli ktoś chce zająć się czymś inteligentniejszym, niż napierdalanie w GTA (aczkolwiek GTA tez polecam) przez krótki czas. No i ta radość, kiedy 'odgadłem', kto był mordercą... BEZCENNA!


Prawda, doskonale buduje intrygi. Dopełniając Twoją wypowiedź, warto spojrzeć na ekranizację jej książek w postaci serialu 'Poirot'. Swietnie zagrany i nakręcony. Bardzo dobrze się ogląda ;)


Azaliż zaiste.


7. Harlan Coben

Ten z kolei jest genialny z tworzenia intryg i wiązania obecnej sytuacji z tragediami z przeszłości. No i oczywiście zajebista kreacja Myrana i Wina - dla mnie najlepszy duet ever.


Doooobra, ale dla mnie najlepszy duet to Kudłaty i Scooby, więc weź mi tu nie pierdol. A tak poważnie - tak, ogromny szacunek dla gościa, fajny, łatwoprzyswajalny język, dobrze się czyta!


No dobra, oczywiście masz rację, ale mnie chodziło o książki.


8. Umberto Eco

Każdy zna 'Imię Róży', pewnie tez każdy kojarzy 'Cmentarz w Pradze'. Dla mnie koleś jest mistrzem w wprowadzaniu czytelnika w zaciekawienie już na pierwszych kartkach powieści. Warto sięgnąć, według mnie ;)


Jak najbardziej, tylko czasem za chuj nie wiadomo, o co mu właściwie chodzi. Tylko, że w jego przypadku to chyba też zaleta.


9. John Grisham

Geniusz thrillerów prawniczych. Powstało wiele wysokobudżetowych ekranizacji jego książek, co tylko potwierdza jego klasę. Świetna akcja, brak nudy i przystępne przestawienie zawiłości prawa, w taki sposób, że każdy jest w stanie zrozumieć, o co chodzi ;)


Nie zgodzę się z Tobą, gdyż nie przeczytałem ani jednej jego książki, więc ZAFON górą! A jeśli chodzi o thrillery to ja osobiscie polecam Petera Jamesa - jest zajebisty!


Pfff.. To na zadanie domowe masz przeczytać np.: 'Rainmaker'a', a ja przeczytam Zafona i... może James. Potem napsizemy recenzję.


OK!


10. Jo Nesbo

Norweski autor i co ważne dla mnie osobiście - MUZYK! <3 Ciekawie napisana seria kryminaałów o policjancie Harrym Hole'u, po którą warto przejść się do Empiku. Co sądzisz Kuba?


Że jest w chuj zajebista. Pozdrawiam, polecam, Kuba Mirocha.





Koniec naszych wypocin! Na finishu chcielibyśmy polecić blog naszego zwycięzcy Kuby http://kubathemovie.blogspot.com/ , który recenzuje filmy, także ładnie się złożyło (bez żadnego ustawiania oczywiscie) i zaprosić na fanpejdże:
K:tM - https://www.facebook.com/kubathemovie
Kombajn - https://www.facebook.com/rzutkombajnem


Rzut Muzyką:

1 komentarz:

  1. Piękne dzięki ! :)

    W ramach recenzji nie omieszkam wspomnieć o miłych chłopakach z RK ;)

    OdpowiedzUsuń